Assallammualaikum,

Syukur Alhamdulillah, saya masih dapat menulis kebaikan Asmaul Husna lagi untuk anda semua pada hari ini.

Ya Razzaq, membawa maksud Yang Maha Pemberi Rezeki.  Segala rezeki yang kita perolehi, makanan, minuman, wang ringgit, pakaian, kediaman, segala2nya datang dari Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.  Sesungguhnya semua rezeki itu milik Allah.  Allah lah yang menentukan bekalan rezeki serta menyediakan asbab-asbab (sumber-sumber) untuk datangnya punca rezeki itu bagi semua makhluk-makhlukNya.

Fadilat & khasiat mengamalkan Asmaul Husna ini ialah dengan izin Allah, pengamalnya akan dilapangkan hidup dan mendapat rezeki yang tidak disangka-sangka.

Kaifiatnya adalah seperti berikut:-

Setelah mengerjakan solat Subuh, berdirilah di sebelah kanan rumah dengan mengadap kiblat dan bacalah Ya Razzak sebanyak 10kali.

Kemudian, berdiri di di sebelah kiri rumah pula, dengan mengadap kiblat dan bacalah Ya Razzak sebanyak 10kali lagi.

Setalah itu pindah ke hadapan rumah, dengan mengadap kiblat dan bacalah Ya Razzak sebanyak 10kali lagi.

Akhir sekali, pergi pula ke belakang rumah, ulangi Ya Razzaq sebanyak 10 kali lagi, mengadap kiblat juga.  Lakukan dengan hati yang tulus ikhlas kerana Allah, Insya-Allah rezeki anda akan dimurahkan oleh Allah.

Fadilat yang kedua ialah bacalah Ya Razzaq 20kali setiap pagi, yakni sebelum sarapan setiap hari.  Amalkan selama 20 hari berturut2.  Insya-Allah, Allah akan memberikan kefahaman yang mendalam dan sempurna dalam sesuatu perkara.

Orang yang mengamalkan wirid ini juga akan mendapati semua urusannya dipermudahkan oleh Allah.

Saudara/saudari,

Saya telah lama mengamalkan Ya Razzaq ini, dan saya akui ia amat berkesan sekali.. Kita ini hambaNya, segala rezeki datang dari DIA, jadi tak usahlah bimbang tentang rezeki kita, kita teruskan usaha, doa & tawaqal.. Serahkan segala2nya pada Allah.. Insya-Allah, rezeki pasti datang tanpa di duga2.. Jangan mengeluh, jangan kesal dengan kekurangan rezeki, kerana Allah pasti akan memberi yang lebih baik buat hamba2Nya yang bersabar dan sentiasa mengingatiNya.. Insya-Allah..

Pelawat menemui web ini melalui carian:

ya razzaq,zikir rezeki,ya razak,kelebihan zikir ya razzaq,maksud ya razzaq,ya wahab ya razzaq,ya fattah ya razzaq,ya razzak,zikir murahkan rezeki,wirid murah rezeki,fadilat asmaul husna,maksud ya razak,yasin wirid untuk rezeki,zikir ya razak,ya razaq,allah maha pemberi rezeki,wirid rezeki,zikir dimurahkan rezeki,zikir untuk murah rezeki,arti ya fattah ya razzaq,doa maha rezeki,zikir untuk rezeki,doa buka rezeki,zikir tambah rezeki,zikir rezeki murah,doa rezeki pagi,khasiat ya razzaq,Maha pemberi rezeki,ya fattah ya razzaq artinya,asmaul husna untuk murah rezeki

Tags: , , ,

This entry was posted on Monday, May 3rd, 2010 at 3:47 pm and is filed under motivasi. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

One comment

1.  diyanarazim
October 14th, 2014 at 6:02 pm

allahu akbar.
terima kasih
:)

 

Leave a reply

Name (*)
Mail (will not be published) (*)
URI
Comment

CommentLuv badge

 
Get Adobe Flash player