Assallammualaikum & Selamat Pagi Semua..

Sudah bersedia untuk bekerja pada hari ini?  Harap2nya minda & badan anda telah puas berehat pada hari Sabtu dan Ahad yang lalu..

Ok, hari ini saya nak berkongsi 3 lagi Asmaul Husna buat panduan dan amalan kita seharian.

Kita mulakan dengan Al-Malik.  Al Malik ini bermakna Maha Merajai.  Sesiapa yang mengamalkan membaca Ya Malik pada bila-bila masa, maka dia akan mendapat penghormatan dan menerima layanan yang sewajarnya dari orang lain.. Seandainya anda mengamalkan Ya Malik sebanyak 121kali setiap hari, iaitu selepas terbit fajar dan setelah gelincir matahari, Insya Allah, Yang Maha Esa akan memberikan anda kekayaan atau pintu hati anda dibukakan kepada kebaikan.

 

Seterusnya ialah Al Quddus, yang membawa maksud, Maha Suci.  Sesunggunhya Allah itu Maha Suci yang tiada cacat cela dan kekurangan.  Fadhilat membaca Ya Quddus adalah seperti berikut:-

1)  Baca Ya Quddus sebanyak 100kali setiap hari, ketika matahari terbenam/tergelincir matahari, Insya-Allah, anda akan dibersihkan dari sifat sombong, rakus, dengki, iri hati, dendam & semua penyakit2 hati.

2)  Baca Ya Quddus sebanyak 1000kali sehari, Insya-Allah, anda akan diselamatkan dari malapetaka.

3)  Baca Ya Quddus sebanyak 100kali sehari, Insya-Allah, bebas dari apa bentuk kebimbangan.

 

Asmaul Husna ketiga yang ingin saya kongsikan bersama ialah As Salam. yang bemaksud Maha Menyelamatkan.  Allah Yang Maha Esa itu, sesunggunhya pemberi keamanan dan ketenteraman kepada semua makhlukNya. 

Jika anda membaca Ya Salamsebanyak 160 kali di hadapan orang yang berpenyakit, Insya Allah, penyakitnya akan sembuh selama belum sampai ajalnya, atau sekurang-kurangnya, Allah akan meringankan penyakit tersebut.

Kemudian, jika anda amalkan membaca “Salammun qaulan mirrabbirahim” sebanyak 28 kali setiap hari, di kala merebaknya sesuatu penyakit, Insya Allah, Allah akan menyelamatkan anda dari wabak tersebut.

 

Subahanallah… betapa mudahnya mendapat rahmat dan pertolongan dari Allah dengan hanya berzikir dan mengamalkan nama-namaNya yang ternyata tekandung zat-zat dan fadhilat-fadhilat yang tersembunyi..

Ayuh semua, kita rebut peluang yang Allah berikan untuk makhluk-makhluknya yang beragama Islam.  Bersyukurlah kita dilahirkan sebagai seorang Muslim, kerana sesungguhnya, kebaikan yang sebesar zarah pun akan dikira dan boleh menyelamatkan kita dari api neraka..

Subbahanallah, Alhamdulillah, Allah Huakbar!

Pelawat menemui web ini melalui carian:

ya malik,ya quddus,arti ya malik,maksud ya salam,arti ya salam,maksud ya malik,Ya salam artinya,arti yasalam,maksud ya quddus,arti yassalam,ya qudus,makna ya quddus,ya malik ya kudus ya salam,arti kata yassalam,makna ya salam,maksud al-quddus,yassalam artinya,arti dari ya salam,ya malik ya quddus,ya malik ya qudus,arti ya maliq,akhlak ya-malik dan ya-kudus,pengertian asmaul husna yaa quddus dan yaa salam,arti ya maliku ya quddus,arti ya kudus ya salam,ya maliki ya kudus di asmaul husna,ya maliku artinya,apa arti ya salam,apa arti dari kata yassalam,arti kata yasalam

Tags: , , , , , ,

This entry was posted on Monday, July 20th, 2009 at 9:03 am and is filed under Love, motivasi. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments so far

1.  roO
July 20th, 2009 at 10:55 pm

salam.byk petua kita boleh pelajari sepanjg hidup ni,tp mampukah kita mengamalkan nya?jadi manusia itu mesti sentiasa diingati contohnya dgn membaca bahan2 seperti enri ini..semoga pembaca lain dpt juga keberkatannya.hepi bloging

2.  zerodtkjoe
October 20th, 2010 at 7:08 pm

Thanks for the info

 

Leave a reply

Name (*)
Mail (will not be published) (*)
URI
Comment

CommentLuv badge

 
Get Adobe Flash player