Ya Khaliqu, Ya Bari’u, Ya Musowwiru

Assallamualaikum..

Dah lama saya tak post tentang Asmaul Husna ni.. Hari ni, ada 4 lagi nama indah Allah yang Insya-Allah, dapat memberi manafaat kepada kita dunia & di akhirat, Insya Allah.

Ya Khaliqu, maknanya Yang Maha Mencipta Segalanya.  Sesiapa yang kehilangan barang, lantas mengamalkan Ya Khaliqu sebanyak 500 kali, sebaik2nya selepas solat hajat di tengah malam, Insya-Allah, dengan izin Allah, barang yang hilang akan ditemui semula.

Seandainya ada anggota keluarga anda yang menghilangkan diri tanpa khabar berita, kaifiatnya sama seperti yang pertama, cuma selepas solat hajat, berdoalah agar anggota keluarga anda itu akan kembali kepada anda.  Lakukanlah dengan penuh keyakinan kepada Allah, Insya-Allah ia akan berhasil.

Maha Perencana Segala Sesuatu Sebelum terjadi – itulah maksud Ya Bari’u.  Dinyatakan bahawa seandainya anda menderita sesuatu penyakit, bacalah Ya Bari’u sebanyak 100 kali selama seminggu, dan mohonlah doa kepada Allah agar penyakit tersebut disembuhkan.

Ya Musowwiru – membawa maksud Yang Menciptakan Segala bentuk dan Rupa.  Asmaul Husna ini amat berkhasiat bagi pasangan suami isteri yang sedang berusaha untuk mendapatkan cahaya mata.  Berikut adalah amalan yang perlu anda lakukan – Isteri hendaklah berpuasa 7 hari, muali hari Ahad sehinggalah hari Sabtu.  Setiap kali berbuka puasa, ambil segelas air masak, bacakan Ya Musowwiru sebanyak 21 kali, tiupkan ke dalam gelas tersebut.  Air itu kemudian dimunum untuk berbuka puasa.  Suami pula harus berpuasa 3 hari, dan setiap kali ingin bersetubuh dengan isteri, bacalah Ya Musowirru sebanyak 10 kali.

Saudara/saudari, kita hanya berusaha dan bertawaqal, segala yang terjadi adalah dengan izin Allah.. Jika kita telah berusaha dan masih belum dapat hasilnya, yakinlah, Allah le

Pelawat menemui web ini melalui carian:

Ya Bari,ya bariu,maksud ya bari,ya baari,arti ya bari,arti allah yafat,yabari u,ya ba\ri,doa yabariu,ya barry,ya bari\u,ya barii,ya bari u,ya barii\,maksud ya barii,arti dri al- musowwiru,arti ya bari u,arti ya bari\u,arti ya barri,as maul husna yang maha mencipta,asmaul husna ya bari,asmaul husna YA BARI\U artinya,contoh karangan menyambung cerita aku bernasib baik kerana,al bari u artinya,yabariu

4 thoughts on “Ya Khaliqu, Ya Bari’u, Ya Musowwiru

  1. Muhammad Jun

    Semoga Perkongsian Ilmu Ini Akan Memberi Manafaat Kepada Kita Semua Dengan Allah Swt.. Aamiin…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge