Tag Archives: Perangai Perempuan yang buat lelaki menyampah

Situ Sana Sini – Nasik 5 Sudu!

Assallammualaikum semua..

Ha, hari ni nak citer pasal gelagat kaum perempuan ni.. Ye la, saya pon pompuan gak, tapi ada benda2 yang buat saya nyampah dengan kaum saya sendiri.. Betul, nobody is perfect, moga perkara yang saya nak ceritakan ni akan jadik pengajaran untuk kita semua..

Rabu lepas, saya tak sempat tapau nasik dari rumah, Iemrand demam so tak sempat nak bangun pagi masak.. So saya pun keluarlah menapau..

Waktu tu pukul 1.10, cuaca panas, prime time, orang semua keluar lunch kan.. So queue panjang.. Depan saya ada sorang pompuan ni, dok terjengah2 lauk.. Lantak la kan, saya beratur jer la belakang dia..

Lepas sorang, sorang dapat nasik.. Pastu akak tu hulur pinggan berisi nasik pada dia.. Dia hulur balik, dia kata “keluarkan separuh kak, banyak ni”.. Akak tu pun keluarkan sikit.. Pastu dia tengok nasik tu, dia kata, “ish, banyak lagik ni kak, keluarkan sikit lagik..” akak tu pun keluarkan sikit lagik.. Kali ketiga – “urm, keluarkan sikit lagik kak..“.. saya kat belakang dah panas hati dah.. orang2 yang beratur pilih lauk depan minah tu sebelum tu pun dah siap bayar dah.. dia masih lagik sibuk dengan nasik dia.. Pastu kali keempat, dia kata “sikit lagi ye kak, tinggalkan sikit je..” Saya dah serabut dah, terus saya bunyik “laaaa, tak sudah2 ke dari tadi pasal nasik ni?”.. dia jeling saya, pastu ambik nasik dan pegi kat tempat lauk.. Akak yang cedukkan nasik tu sengih jer kat saya.. Kan senang kalau dari tadik dia terus kata – AKAK, NAK NASIK SESENDUK AJE.. takpun kata, AKAK, SAYA NAK NASIK 5 SUDU JE.. kan senang gitu kan??

Ok, abis part nasik, tiba part lauk lak.. Saya tengok dia ambik senduk, ceduk2 kuah, tengok kuah tu pekat ke tak, pastu kuis2 daging, kuis2 ikan, kuis2 ayam dalam lauk, pastu letak senduk.. Haishhhhhhhhhhhhh, panas betul ati aku tengok minah ni.. Saya dengan selamba, potong dia, ambik kuah asam pedas 3 senduk, ayam goreng, timun, sambal belacan – terus bayau! Masa saya nak turun tu, saya tengok pinggan dia takder lauk lagik, kalau aku tunggu tu, mau sampai ke petang tak habis tu..

Hai orang perempuan, apa la yang susah sangat nak pilih lauk tu?? Kalau rasa nak diet, jangan ler makan nasik, makan aje buah2 @ sayur @ ulam je, senang kan, tak menyemakkan mata orang, tak menyakitkan mata orang..

Korang yang baca posting ni, kalau rasa saya EMOSI @ Kecoh pasal benda kecik ni, ikut suka korang la, hati masing2 kan.. Lagipun ini blog mak, suka ati mak ler nak tulis apa nyahhhhhhhhhhhh! Ada aku kisah! :p :p :p