Harga stoking = RM5.00 je kak…

Assallammualaikum…

Apa khabar pembaca semua?  Sedar tak sedar, kita dah masuk ke bulan Disember, dan bakal menyambut tahun baru tidak lama lagi.. Bagaimana dengan azam tahun ini?  Harap semuanya sudah tercapai..

Saya sebenarnya ingin menambahkan satu lagi azam baru dalam list hidup anda, terutama bagi kakak2, adik2 dan makcik2 yang membonceng motorsikal setiap hari.  Sebagai umat Islam, semestinya anda tahu bahawa aurat seorang wanita ialah dari hujung rambut hingga hujung kaki, yang boleh kelihatan hanyalah wajah dan tapak tangannya.  Namun, saya sedih melihat “panorama indah” di waktu pagi dan petang dalam perjalanan pergi dan balik dari tempat kerja.  Pembonceng2 wanita nampaknya tidak segan silu menayangkan betis di sepanjang jalan raya.  Kebanyakkannya bertudung pula.  Maka kelihatanlah betis2 yang cantik, yang putih, yang gebu, yang membuatkan pemandu2 lelaki berpusing dua kali untuk menikmatinya..

Hurm, pasti anda semua tahu stoking, kan, yang kita pernah pakai dahulu, sewaktu pergi ke sekolah.. Sekarang ini, ada bermacam2 fesyen stoking, berwarna-warni, berenda2, dan macam2 lagi la.. Tak payahlah beli yang mahal2 untuk naik motor, beli saja yang harganya RM5.00 sepasang, panjangnya sampai ke lutut.. Pakailah bila naik motor, terlindung aurat anda dan terjaga saham anda di akhirat.. Harganya mungkin murah, harga makan tengahari anda untuk sehari, tapi peranannya dalam menjaga aurat dan mengikut batas syariat yang telah ditetapkan dalam Islam, tidakkkkkkkkkkk ternilai..

So, abang2, adik2 lelaki, teman2 lelaki, suami2, bapa2, datuk2, tegurlah kalau saudara wanita anda naik motor tanpa menggunakan stoking.. Anda bertanggungjawab menegur jika perkara itu salah, dan di akhirat, anda juga akan dipersoalkan kerana tidak menjaga amanat sebagai khalifah Allah tau! Buat para suami, di mana hilangnya sifat cemburu anda?  Tidak kah anda marah membiarkan orang lain melihat betis isteri anda?? Fikir2kan lah..

Jangan lupa pakai stoking untuk pergi kerja esok yer! 😉

Pelawat menemui web ini melalui carian:

stokin baby murah,stoking baby,stokin baby online,pemborong stokin wanita,pemborong stokin baby,betis gebu,stokin baby cute,pakai stokin,STOKIN BABY BORONG,kedai menhual stokin baby 3d murah,BARANG HARGA TERNILAI AYAM

2 thoughts on “Harga stoking = RM5.00 je kak…

  1. Raja Kamil

    Salam, betul dan bagus post ini.
    Selain stokin, saya juga cadangkan para wanita memakai seluar.
    Mungkin agak berat bagi sesetengah orang, tetapi lebih berat bila memikirkan jika tidak menggunakannya.

    Bayangkan, lelaki seperti saya asyik ‘pakai eyemo’ free sahaja pabila bertemu dengan adik perempuan mahupun kakak-kakak.

    Sekali selak, tu dia, tak ingat, sampai lutut.
    Hehe, kalau ada sekelumit perasaan segan, tutup-tutuplah ye :)

    Terima kasih kak atas post menarik ni.

  2. framestone

    he…23x rm5.00 dah ek skrg huhuu

    tp kat tempat bowling…stokin nipis nampak warne kulit pun rm3.00 dah kak

    stokin teman just rm1.00 sepasang… 2-3 bulan pakai.. tukar baru huhuuh… tp klu byk mahu setahun teu berbelas2 pasang teman ade

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge