Assallammualaikum…

Apa khabar pembaca semua?  Sedar tak sedar, kita dah masuk ke bulan Disember, dan bakal menyambut tahun baru tidak lama lagi.. Bagaimana dengan azam tahun ini?  Harap semuanya sudah tercapai..

Saya sebenarnya ingin menambahkan satu lagi azam baru dalam list hidup anda, terutama bagi kakak2, adik2 dan makcik2 yang membonceng motorsikal setiap hari.  Sebagai umat Islam, semestinya anda tahu bahawa aurat seorang wanita ialah dari hujung rambut hingga hujung kaki, yang boleh kelihatan hanyalah wajah dan tapak tangannya.  Namun, saya sedih melihat “panorama indah” di waktu pagi dan petang dalam perjalanan pergi dan balik dari tempat kerja.  Pembonceng2 wanita nampaknya tidak segan silu menayangkan betis di sepanjang jalan raya.  Kebanyakkannya bertudung pula.  Maka kelihatanlah betis2 yang cantik, yang putih, yang gebu, yang membuatkan pemandu2 lelaki berpusing dua kali untuk menikmatinya..

Hurm, pasti anda semua tahu stoking, kan, yang kita pernah pakai dahulu, sewaktu pergi ke sekolah.. Sekarang ini, ada bermacam2 fesyen stoking, berwarna-warni, berenda2, dan macam2 lagi la.. Tak payahlah beli yang mahal2 untuk naik motor, beli saja yang harganya RM5.00 sepasang, panjangnya sampai ke lutut.. Pakailah bila naik motor, terlindung aurat anda dan terjaga saham anda di akhirat.. Harganya mungkin murah, harga makan tengahari anda untuk sehari, tapi peranannya dalam menjaga aurat dan mengikut batas syariat yang telah ditetapkan dalam Islam, tidakkkkkkkkkkk ternilai..

So, abang2, adik2 lelaki, teman2 lelaki, suami2, bapa2, datuk2, tegurlah kalau saudara wanita anda naik motor tanpa menggunakan stoking.. Anda bertanggungjawab menegur jika perkara itu salah, dan di akhirat, anda juga akan dipersoalkan kerana tidak menjaga amanat sebagai khalifah Allah tau! Buat para suami, di mana hilangnya sifat cemburu anda?  Tidak kah anda marah membiarkan orang lain melihat betis isteri anda?? Fikir2kan lah..

Jangan lupa pakai stoking untuk pergi kerja esok yer! ;)

Pelawat menemui web ini melalui carian:

stokin baby murah,stoking baby,stokin baby online,pemborong stokin wanita,pemborong stokin baby,betis gebu,stokin baby cute,stokin baby 3d murah,stokin baby borong,stoking baby 3d murah 2014,harga busha legging,stokin baby 3d online,stokin 3d baby murah,borong stokin,pemborong stokin murah,stokin 3d baby 2014,STOKIN BUDAK 2 TAHUN,stokin bayi murah,stoking 3D murah,stokin sampai peha malam petama,stokin baby 3d sungai buloh,stokin baby cut,stokin bayi lelaki 3d murah,Stoking 3d,stoking baby 3D 2014,stokin baby murah 2014,stokin baby murah 2014 rm3,stokin baby 2014,borong stokin 3d murah,borong stokin baby murah

Tags: , , ,

This entry was posted on Wednesday, December 2nd, 2009 at 1:56 pm and is filed under motivasi. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments so far

1.  framestone
December 12th, 2009 at 7:13 pm

he…23x rm5.00 dah ek skrg huhuu

tp kat tempat bowling…stokin nipis nampak warne kulit pun rm3.00 dah kak

stokin teman just rm1.00 sepasang… 2-3 bulan pakai.. tukar baru huhuuh… tp klu byk mahu setahun teu berbelas2 pasang teman ade

2.  Raja Kamil
December 16th, 2009 at 10:21 pm

Salam, betul dan bagus post ini.
Selain stokin, saya juga cadangkan para wanita memakai seluar.
Mungkin agak berat bagi sesetengah orang, tetapi lebih berat bila memikirkan jika tidak menggunakannya.

Bayangkan, lelaki seperti saya asyik ‘pakai eyemo’ free sahaja pabila bertemu dengan adik perempuan mahupun kakak-kakak.

Sekali selak, tu dia, tak ingat, sampai lutut.
Hehe, kalau ada sekelumit perasaan segan, tutup-tutuplah ye :)

Terima kasih kak atas post menarik ni.

 

Leave a reply

Name (*)
Mail (will not be published) (*)
URI
Comment

CommentLuv badge
 
Get Adobe Flash player