Diari Istanbul Finale – Gule-gule Istanbul..

Assallammualaikum..

Dah lama nak menulis episod finale ni.. tapi tak der masa nak edit gambar.. ni pun edit yang mana sempat aje.. hehe

Setelah berada lebih kurang 6 hari di Istanbul, sudah tiba masa untuk kami berangkat pulang.. Flight kami pukul 3petang, tapi mengikut kata receptionist, kami perlu bergerak keluar dari hotel jam 10.30 pagi untuk mengelakkan kesesakkan jalan raya.. So hari Sabtu, 23/06/2013, jam 8.30 kami dah siap semuanya, turun bersarapan & bawak beg2 turun sekali.. Lepas sarapan, kami bertanya pada waiter mana nak dapatkan kopi Turki yang sedap + lokum (turkish delight) . Waiter yang bernama Hurriyet tu pun bawak la kami gi kedai berdekatan.. Dek kerana mengejar masa, kami tak try pun teh epal, main beli aje.. Nama kedai pun lupa.. Kami beli teh epal, kopi.. (Teh epal tu rasa cam ubat gigi + pencuci DAIA ok! yucksssss! )Pastu bergegas ke kedai KOSKA untuk beli lokum, pastu beli fridge magnet dan bergegas semula ke hotel untuk naik kereta ke epot.. macam amazing race pulak.. haha.. tapi Alhamdullillah, manage to reach the hotel on time..

Sempat bergambar dengan Staff2 kat Sirkeci Park Hotel yang baik & peramah (walaupun cam cakap ayam & itik sebab diorang tak fasih cakap English.. hehe)

Pemandangan sepanjang perjalanan ke Attaturk Airport

Keadaan di dalam Attaturk Airport

Inside Attaturk Airport Inside Attaturk Airport 3

Attaturk Airport

Di kaunter check in MAS, masa kami sampai ni, kaunter tak bukak lagik, kami orang pertama yang sampai..

Attaturk Airport 2

Muka ngantuk + penat + tak puas datang ke Istanbul.. haha

Ok lepas check in sume, kami pun masuk la ruang menunggu.. tak banyak benda la boleh buat kan, cuma tengok2 kapal & baca majalah..

Ruang Menunggu Attaturk Airport

Ini antara gambar2 aircraft lain yang sempat dirakamkan..

Turkish Airlines

Saudi Arabian Aircraft

Attaturk Airport 3

Troli barang yang mengiklankan lokum Hazer Baba..

Ni pulak pesawat MAS yang sedang dipunggah dengan barang2..

MAS Aeroplane in Istanbul

Sky chef - bawak makanan & minuman dalam kapal.. nanti saya upload makanan & minuman yang disediakan dalam kapal MAS

Sky chef – bawak makanan & minuman dalam kapal.. nanti saya upload makanan & minuman yang disediakan dalam kapal MAS

Tengok tu, banyak betul karpet Istanbul yang dipunggah.. tokei manalah yang kaya sangat import karpet banyak2 ni..

Akhirnya pengumuman pun kedengaran.. tibalah masa kami untuk mengucapkan GULE-GULE ISTANBUL (Selamat tinggal Istanbul.. ) Kaki melangkah masuk ke dalam pesawat, membawa bersama2 kami kenangan yang sangat indah & pastinya akan diingati sampai mati..

10 jam selepas itu, kami selamat mendarat di KLIA, Alhamdulillah..

Selamat datang ke KLIA Malaysia!!

Muka jet lag.. huhu

Kami perlu naik tren ni ke main hall, sekejap je sampai, lebih kurang 4 minit kot..

Kami tiba di Malaysia lebih kuran jam 6.30 pagi.. letih gila.. Lepas solat & ambik luggage, kami tunggu Jie yang handsome (kawan suami saya) ambik kami, kami singgah sarapan sama2, pastu terus balik rumah & zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.. seminggu lepas tu baru unpack barang2.. hehe..Β A memorable journey which will always be remembered.. Thank you Allah for the blessed journey, syukur Alhamdulillah..

8 thoughts on “Diari Istanbul Finale – Gule-gule Istanbul..

1. Ayu Post author

Afif,
    best tau ke Istanbul ni, tempatnya cantik sangat, kaya dengan sejarah!! kalau suka ke muzeum, Istanbul ada banyak muzeum yang bagus utk dilawati! πŸ™‚

2. Ayu Post author

most welcome dear!
    selamat mengembara, treasure every single moments when you are travelling..
    mengembara adalah satu pengalaman dan “harta” yang tak ternilai harganya!
    nanti buat blog ek, boleh share experience πŸ˜‰

3. Ayu Post author

Penatttttttttt! sebab tu singgah kejap jer kat rumah yaya ari tu, lepas bagi2 souvenir terus balik! huhu
    lupa nak tulis “singgah sekejap rumah adik angkat saya, pastu balik.. hehe”