Monthly Archives: July 2009

Mampukah anda jadi sesetia Atuk Chew???

Assallammualaikum semua…

Sebelum anda menonton iklan tersebut, sediakanlah tisu banyak2!!

Klik di sini untuk lihat iklan tersebut:

Saya menangis tak kala menonton kisah Atuk Chew ini.. Ini sebenarnya iklan insurans di Thailand… Kisah seorang lelaki tua yang setiap hari mereneh sup, dan kemudia mendaki bukit dengan sup & gitar ditangannya.. Dia telah melakukan aktiviti itu untuk 30 tahun, kerana dia telah berjanji dengan mendiang isterinya yang dia akan mereneh sup & memainkan lagu2 untuk isterinya selama2nya…

Menitis2 air mata saya menonton iklan ini dari awal hingga akhir.. Aduhhh, setianya lelaki ini.. Adakah agaknya lelaki sesetia ini di luar sana??? Pastinya ada, tapi mungkin hanya 1 dalam seribu..

Sucinya cinta beliau untuk si isteri,. hinggakan janji untuk mereneh sup & mendendang lagu itu tetap dilaksanakan walaupun 30tahun telah berlalu… Beruntungnya mempunyai dan memiliki cinta seorang lelaki yang sesetia ini..

Di akhir iklan – ada satu soalan di berikan kepada penonton –
HOW DO YOU TAKE CARE OF SOMEONE U LOVE TODAY?

Soalan yang sangat bagus, untuk kita berfikir dan menghargai orang-orang yang kita sayangi dan cintai, selagi mereka masih hidup dan bernafas.. Kadang-kala, kita cuma tahu menilai bila seseorang itu sudah tiada, sudah pergi meniggalkan kita dalam kesuyian.. Saat itulah kita baru nak melafazkan kata-kata cinta, melakukan perkara-perkara yang mereka suka, atau belajar menghargai mereka.. Namun, rasanya sudah terlambat, sebab mereka tidak dapat melihat & merasai lagi kasih sayang & cinta itu..

Saya harap, anda semua setia pada cinta, sesetia Atuk Chew.. Dan hargailah orang2 yang anda cintai, sementara mereka masih hidup…

Saya kecewa…

Saya kecewa.. sebab promosi ebook saya dipermain2kan di salah sebuah forum.. Ya, mungkin niche ebook saya – CINTA – nampak remeh dan mungkin kebudak-budakan.. Mungkin ada yang merasakan tidak perlu belajar tentang cinta, tidak perlu tahu apa yang perempuan inginkan dalam perhubungan dan percintaan.. Ada yang merasakan, membazir membeli ebook seperti panduan cinta lelaki ini.. Masing2 merasakan rugi menghabiskan RM25.00 untuk sebuah ebook panduan cinta…

Tak mengapa, saya faham, dan saya hormati keputusan anda.. Apa-apa pun tanggapan anda mengenai ebook saya, itu persepsi anda sendiri.. Cuma, saya kecewa sebab anda tidak mengambil peluang ini untuk belajar menjadi seorang lelaki yang baik, saya kesian melihat masih ramai wanita yang kesepian tanpa cinta, saya takut dan gerun melihat terlalu banyak masalah2 moral dan kejatuhan akhlak anak2 muda, saya marah melihat ramai wanita dipermainkan, saya resah melihat banyak perhubungan dan perkahwinan yang berakhir di tengah jalan, semuanya gara-gara lelaki dan wanita yang tidak tahu apa sebenarnya yang diingini oleh semua wanita di luar sana..

Saudara/saudari, cinta ini sebenarnya satu ilmu juga.. Kita perlu tahu cara memupuk, menyemai, membajai dan menjaga benih cinta itu agar ia jadi pohon yang teguh dan kukuh.. Acapkali kita terleka, ataupun tidak tahu cara yang sesuai untuk menjaga benih cinta tersebut, yang akhirnya membuatkan ia terkulai layu.. Nah, bukankah perlu ada panduan untuk memastikan benih cinta itu terus hidup subur? Lantaran itulah, saya terpanggil untuk menulis ebook panduan cinta lelaki ini..

Selalunya, bila cinta terkubur di tengah jalan, kita menyalahkan antara satu sama lain, namun pernahkah kita melihat kekurangan yang ada dalam diri kita, kesilapan yang kita lakukan tanpa sedar? Ataupun kita terlalu ego untuk menilai itu semua? Mungkin juga kita malu untuk meminta pandangan dan nasihat dari rakan-rakan, takut digelar mat jiwang @ mat bungaaa.. Nah, sebab itulah anda perlu mendapatkan panduan cinta lelaki ini!!

Saya masih lagi kecewa, kerana ebook ini diperlekehkan oleh sesetengah lelaki, yang selalu memikirkan WANITA ZAMAN SEKARANG SEMUANYA MATERIALISTIK! Aduh, kesian, semua wanita disalahkan hanya kerana sikap segelintir dari kami.. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.. Hmmmm.. Saya kecewa kerana kaum lelaki tidak mahu menyelam rahsia dan tips yang saya berikan untuk menilai wanita yang baik, yang cocok di jadikan isteri… Semuanya ada dalam ebook panduan cinta lelaki ini…

Owh, ada yang mengatakan, saya sudah kahwin, apa perlunya ebook ini…. Sebab saya faham orang perempuanlah saya dapat kahwin dengan isteri saya sekarang… Hmmmm, anda ada tanya pada isteri, apa pandangan sebenarnya tentang anda? Adakah anda tahu, yang mungkin si isteri inginkan anda berubah menjadi lelaki yang lebih prihatin, yang lebih bertanggungjawab, yang lebih bertolak ansur, yang lebih memahami, namun tidak tahu atau takut melafazkan dan berbincang mengenainya dengan anda? Hmmm… perkara ini ada saya kupaskan dalam bab- ciri-ciri lelaki idaman… Oh, tapi mungkin ini juga bukan tips yang berguna buat anda semua….

Ada juga yang garu kepala, selalu tidak faham tabiat orang perempuan yang ada kalanya memeningkan.. kenapa orang perempuan suka beli kasut banyak2? kenapa orang perempuan selalu angin bila tiba “waktu itu”? kenapa orang perempuan sangat cerewet soal berat badan?? kenapa? kenapa? kenapa??? soalan itu hanya hilang di angin lalu.. tapi anda boleh tahu jawapannya dengan membeli ebook panduan cinta lelaki saya…oh, tapi mungkin anda merasakannya tidak berguna untuk anda..

Mungkin ada yang ada masalah dengan personaliti dan berpakaian, tidak tahu cara lelaki berfesyen, tapi.. ahhhhh, lantaklahhhh, tak penting, kata anda.. tapi penampilan penting bagi orang perempuanm dan semuanya saya senaraikan dalam ebook bonus panduan cinta lelaki….

Saya kecewa lagi, sebab walaupun saya dah senaraikan 30 hadiah yang paling di sukai wanita, anda masih lagi datang dengan tangan kosong ketika hari jadi atau hari ulang tahun perkahwinan anda.. Alasannya, tak tahu apa nak beli.. Hohohhoho.. kalau anda beli ebook saya, anda tak perlu pening2 untuk 30tahun akan datang, kerana semua hadiah sudah tersenarai untuk setiap hari jadi..

Owh.. kecewanya saya.. mengapa masih tidak ada yang mahu memiliki panduan cinta ini untuk menjadi seorang lelaki yang lebih baik, lebih cemerlang, gemilang & terbilang.. hmmmmm….

Dan saya makin kecewa, bila lelaki2 hebat dari Singapura dan Indonesia yang mengambil peluang membeli ebook ini untuk belajar menjadi lelaki hebat dalam hidup & cinta ini, sedangkan orang-orang Malaysia memperlekehkan hasil kerja saya..

Owhhhh, jangan anggap saya menghentam atau menyalahkan mana-mana pihak kerana ebook saya tidak mendapat sambutan, saya cuma meluahkan kekecewaan saya kerana ebook motivasi untuk hidup & cinta ini dipandang ringan.. Semoga saya tabah menghadapi semuanya selepas ini.. Amin..

Si Nyonya, aku & lif – part 2

Selamat Pagiiiii!!

Ssaya nak sambung kisah lif lagi, tapi bukan berkenaan dengan nyonya tu, tapi berkenaan dengan “budaya naik lif” di Malaysia ini…

Saya tinggal di pangsapuri.. Tingkat 12.. Ada 4 lif untuk kami gunakan, tapi masih tidak mencukupi untuk menampung semua orang di kawasan perumahan tersebut.  Saya dapati, di mana-mana sahaja, “budaya naik lif” adalah seperti berikut:-

1)  Tidak tahu beratur

2)  Berasak-asak dan berebut-rebut masuk ke lif, sedangkan orang yang di dalam lif itu belum lagi keluar

3)  Sangat selfish, apabila sudah masuk ke lif, tidak mahu menolong untuk menekan butang buka bagi membolehkan orang lain masuk.

4)  Tidak mahu masuk ke bahagian belakang, suka berdiri di hadapan pintu lif, sedangkan ada banyak lagi ruang untuk orang lain masuk

5)  Masih ingin berebut-rebut naik lif, sedangkan pejabat di tingkat satu.. Haiyaaaaa.. Satu tingkat saja maaa, peluh pun belum sempat keluar!!!

6)  Suka menconteng dinding atau pintu lif dengan kata-kata lucah & menampal segala bentuk iklan di dalam lif..

7)  Memasukkan sampah ke dalam lif, dan tekan butang ke bawah, dengan harapan ada orang yang akan mengeluar dan membuang sampah itu untuk mereka.. Memang biadap, lif jadi kotor dan sangat busuk!

8) Tidak memberi keutamaan kepada golongan yang lebih memerlukan seperti warga tua dan orang yang mengandung, yang penting, mereka dapat naik dahulu

9)  Seperti si nyonya di bangunan saya ini, cepat2 menekan butang tutup supaya orang lain tidak dapat naik, padahal dia nampak orang itu berlari2 untuk naik lif (saya dah kena 4 kali)…

10)  Bawa motor naik ke rumah, menyebabkan lif selalu jem dan rosak.  Ini cerita betul ya.. Waktu saya menyewa di Lembah Subang, motor kerap di bawa naik ke rumah, menyebabkan lif jem & rosak.. Kerosakan kerap berlaku, hingga akhirnya pihak berwajib tidak mahu membetulkannya lagi.  Mujur saya tinggal di tingkat 5 sahaja.  namun, berlaku satu perkara yang amat menyayat, seorang warga tua yang meninggal di tingkat 12 terpaksa diusung dengan menggunakan tangga.. bayangkanlah…. Disebabkan kesalahan dan keangkuhan sesetengah pihak, orang lain yang mendapat kesusahannya…

Ok, itulah sedikit sebanyak pemerhatian saya dengan “budaya naik lif” di Malaysia ni.. Memang menyedihkan.. Di kala lagu “budi bahasa budaya kita” dinyanyikan, masih ada lagi yang tidak ambil kisah… Memang naik lif hanya seketika, tapi kalau hari2 berhadapan dengan orang2 yang tak reti bahasa ni, memag boleh bikin hati gua panassssss jer.. heeheheh

Saya harap kita semua dapat berubah menjadi orang yang lebih baik.. Lif  disediakan untuk kegunaan semua orang, ia bukan milik peribadi.. Semua orang membayar untuk penyelenggaraan lif tersebut.. Jadi, sama2lah menjaga kebersihan lif, dan jadilah orang yang berhemah ketika menggunakan lif.. Kalau lif rosak, kitaaaaaaa juga yang susah!!  Renung2kan.. 🙂

Pelawat menemui web ini melalui carian:

main dengan nyonya,cerita lucah cina,main dengan nyonya tua,Cerita kongkek,cerita lucah nyonya,Main dgn nyonya tua,main dengan nyonya cina,main dgn nyonya,nyonya bb part 2,kongkek nyonya,main dgn nyonya cina,ceritalucahcina,nyonya bb,main dengan nyonya cina tua,kongkek cina,cerita main nyonya,cerpen lucah,cerita seks nyonya,main dgn nyonya lawa,kongkek cina tua,novel lucah main dengan cina,cerita main cipap nyonya,nonya gersang,Seks dgn nyonya cina,kongkekcina,cerita lucah dah orang tua,cerita lucah nyona bb,main dengan cina tua,citer kongkek nyonya cina tua,cerita lucah nyonya tua

Si Nyonya, aku & lif…

Salam semuaaaaa…..

Hari ni saya betul2 geram dengan seseorang..

Pagi-pagi lagi saya dah hangin dengan seorang nyonya di blok saya.

Kami sama-sama menunggu lif. Sebaik sahaja lif terbuka, dia terus berlari masuk dan menekan butang tutup bertubi2. Saya tersepit di celah pintu lif!! Saya tenung wajahnya, dan terus berkata “ Haiya, u tak nampak ka orang mau masuk. Tolonglah tekan butang open!!” Dia merengus sambil menjeling pada saya, dan terus menekan butang tutup bertubi-tubi. Kemarahan saya bertambah bila ada seorang wanita yang sarat mengandung juga tersepit di celah pintu lif. Saya terus menekan butang buka, sambil memandang wajahnya. Ketika itu, orang lain sudah mula masuk dan memenuhi lif. Menyedari semua orang memandangnya dengan “disgusted look”, si nyonya terus merengus2, menghentak2 kaki dan keluar dari lif dan naik lif di depan kami.

Aduh, lawak pula saya lihat kelakuannya. Kami semua di dalam lif itu tergelak melihatnya.. “What is wrong with her?”, kata seorang staff di dalam lif itu. “I don’t know, but there must be something wrong somewhere in her head”, jawab saya pula. Seorang abang pula menyampuk “Nak terberak kot”, disusuli dengan derai tawa dari kami semua.

Memang sudah banyak kali saya naik dengan nyonya ini. Dia akan merengus setiap kali lif berhenti di setiap tingkat, dan dia memang akan menekan butang tutup bertubi-tubi setiap kali ada orang yang keluar. Adatlah, naik lif, mesti ada orang berhenti di setiap tingkat, kan? Dia juga akan berasak-asak masuk ke lif sebaik sahaja lif behenti, tanpa memberi laluan kepada orang2 di dalam lif itu untuk keluar terlebih dahulu.. Ish, memang geram betul tengok kelakuan si nyonya ini..

Ops, saya terpaksa sambung selepas ini, ada tugasan menanti.. Kita sambung esok ya..

Haruskah saya belajar bahasa Indonesia..??

Salam semuaaaa!!

Hari ni dah hari Jumaat!! Cepat benar masa berlalu.. Dah nak penghujung bulan Julai pun, dan nanti, tiba2 sahaja dah bulan Disember.. heheheh

Urm, saya sebenarnya banyak mendapat email2 dari seberang, dari Indonesia.  Mereka bertanyakan masalah2 cinta mereka melalui email.. Seronok juga bila mengetahui ada pembaca-pembaca yang mengikuti perkembangan saya dari Indonesia, namun, saya rasa sedikit kecewa kerana saya tidak dapat memahami apa yang cuba mereka sampaikan.  Email2 yang diberikan, ditulis dalam bahasa Indonesia, jadi memang saya ngak faham dong..

Saya tidak mahu menghampakan harapan dan pertolongan yang diminta oleh rakan-rakan kita ini.. Apa yang saya buat setakat ini ialah, menghantar email kepada mereka, beritahu yang saya ini orang Malaysia, tulis dalam bahasa paling mudah tentang apa yang saya faham tentang email mereka.  Seterusnya, saya beritahu yang seandainya bukan itu yang mereka mahukan, saya nasihatkan agar mereka menulis dalam  bahasa Inggeris pula..

Saya harap, pembaca2 dan pengikut2 blog saya dari Indonesia tidak  berkecil hati, bukan tujuan saya mengecil2kan bahasa anda, sejujurnya, saya memang tidak faham, tetapi saya amat berbangga dan berbesar hati kerana anda semua mengikuti dan menghargai karya saya.. Bukan mudah untuk mendapat perhatian dari orang-orang luar.. Terima kasih untuk pembaca-pembaca saya di Indonesiaaaaa!!

Hurmmmmm… mungkin saya perlu belajar bahasa Indonesia 🙂  Apa pendapat anda??